7 Days to Die Wiki
Advertisement

Panoramica[]

L'attività di mining si riferisce all'attività di raccolta di risorse naturali tramite la distruzione di blocchi di terra, di pietra, minerali, rottami e così via al fine di ottenere risorse di base come argilla, piccole pietre, ferro, carbone e così via. Quindi in breve, danneggiando un blocco si otterranno risorse, con il giusto attrezzo si otterranno più risorse, le risorse ottenute saranno risorse base per il crafting.

Attrezzi[]

Puoi usare le mani per minare, ma ci metti tantissimo tempo ottenendo pochissime risorse, per questo esistono gli attrezzi. L'attrezzo base è l'ascia in pietra, questa può essere ottenuta semplicemente craftandola con legno e pietre nel tutorial, è l'attrezzo più versatile infatti puoi usarla per fare praticamente tutto, ovviamente non è molto efficente quindi abbiamo altre scelte: L'ascia, la pala, il piccone e in late game anche la motosega e la trivella. Questi attrezzi sono specializzati ognuno in un unico tipo di risorsa ad esempio l'ascia fa il suo danno al legno ma farà pochissimo danno al ferro o alla terra, tutti gli attrezzi specializzati consumano molta più stamina e sono più lenti rispetto all'ascia di pietra ma infliggono danno più elevato, mentre gli attrezzi a motore faranno poco danno ma saranno molto veloci ed in compenso useranno la benzina invece della stamina.

Suolo[]

Materiali comuni come Argilla, sabbia e sassi possono essere farmati scavando il suolo. Il suolo del bioma della foresta darà Argilla e sassi, quello del deserto darà Argilla e Sabbia, mentre i detriti del bioma del Wasteland daranno sassi.

Estrazione mineraria[]

I minerali sono presenti nel sottosuolo e possono essere trovati scavando a caso oppure trovando un deposito minerario in superfice, trovando un minerale si troverà sempre una vena dello stesso materiale.

Differenza tra biomi[]

Dall'alpha 18 tutti i tipi di minerale possono essere trovati ovunque senza differenza tra biomi tranne che per lo scisto che può essere trovato solo nel deserto.

The easiest way to find ore is to look for surface nodes of each ore type and start digging there.

  • Iron Ore / Iron

  • Potassium Nitrate / Nitrate Powder

  • Lead Ore / Lead

  • Oil Deposit \ Oil Shale

  • Coal Ore \ Coal

Each node is itself a full ore block, and directly beneath it will be 2-3 additional ore blocks. If you continue to dig deeper and wider, you will likely uncover a vast deposit of whatever ore was at the surface potentially along with other ores mixed in. The image to the right shows a large underground ore field marked by a surface node (lead, in this case, but you can see different types of ores mixed in).

Random Mining[]

Although surface nodes are a sure-fire way to find big underground deposits, there is ore all over the place underground and you can have great luck just digging where you are and exploring. The image to the right shows a very large ore deposit underground with no surface node attached.

Following Gravel[]

Ore blocks are always bordered by either another ore block or a gravel block, you will almost never find an ore block completely surrounded by stone. By "following the gravel" you will increase your chances of finding more ore blocks. The image on the right shows some Coal and Lead ore blocks surrounded by gravel.

Mining-Related Perks[]

The following Perks will help you when mining:

  • Miner 69er will allow the crafting of better tools and makes the player do more block damage with them.
  • Mother Lode will allow the harvesting of more resources from each node (including Wood from trees).
  • Sexual Tyranosaurus will reduce stamina drain when using tools.
  • Advanced Engineering will allow forging iron and steel to create better tools.

Mining-Related Books[]

There is a series of Perk Books which give special bonuses for mining: The Art of Mining. These books give chances to find silver/gold/gems, allow compacting ores into easier-to-carry stacks and, if all of them are read, the player has a chance to one-shot any ore block.

Digging and Structural Integrity[]

Structural Integrity should be kept in mind while mining underground. Tunnels beneath the surface can compromise the integrity of buildings on the surface and carving out large caves can result in a collapse (and damage to you!). It is a good idea to keep a stack of Wood Frames to use as support pillars. The Art of Mining book series has a book which reduces damage taken from cave-ins.

Notes[]

  • Try to dig tunnels as narrowly as possible.
  • Lighting is very important while mining. A Torch, Candle, Mining Helmet, or a Spotlight can help you see while mining.
  • If your mine is directly accessed from your house, be sure to build a secure door to prevent other players from accessing your house, should they manage to dig into your mine. Hatches can also be used to create a straight down path to your cave/bunker.

Notes[]

  • Stalactites and stalagmites can be harvested for Nitrate Powder.

Video Guides[]

Video covers tools and crafting those tools. Some perk overview. Alpha 19.3

Advertisement